FILM 2Tilbage

Johannes, 18 år
”Hvad er det, der er galt med mig?” Sådan spørger Johannes på 18 år sig selv. Han er begyndt at høre stemmer og føler sig meget anderledes end alle andre. Hverdagen hænger ikke rigtig sammen for ham, men hvad skal han gøre ved det?

Opret et tekstdokument, og så er du klar til at se filmen.

Herunder finder du aktivitetsforslag til filmen og vejledning til undervisningen i 8. – 10. klasse og til ungdomsuddannelserne i fagene dansk og mediefag, samt til arbejdet med trivsel og unges sociale liv.

Aktivitetsforslag til undervisningen

Filmanalyse (8. – 10. klasse)

Varighed: 2 lektioner

I kan arbejde med spørgsmålene alene, parvis eller i mindre grupper. Skriv jeres svar ind i et dokument og husk at gemme undervejs. Fremlæg jeres arbejde for klassen enten på skrift eller mundtligt. Afslut forløbet med samtale i klassen.

Filmanalyse (for ungdomsuddannelser)

Varighed: 2 lektioner

I kan arbejde med spørgsmålene alene, parvis eller i mindre grupper. Skriv jeres svar ind i et dokument og husk at gemme undervejs. Fremlæg jeres arbejde for klassen enten på skrift eller mundtligt. Afslut forløbet med samtale i klassen.

Filmens scener (for alle)

Varighed: To til flere lektioner

Denne opgave kan I arbejde med over kortere eller længere tid. Vælg de aktiviteter, som passer lige netop til jeres undervisning og interesse. Aktiviteterne egner sig til både gruppearbejde og selvstændigt arbejde.

At leve med skizofreni (for alle)

Varighed: To til flere lektioner

Denne opgave kan I arbejde med over kortere eller længere tid. Vælg de aktiviteter, som passer lige netop til jeres undervisning og interesse. Aktiviteterne egner sig til både gruppearbejde og selvstændigt arbejde.