FILM 3Tilbage

Christian, 19 år.

Christian har diagnosen ADHD. Han kan have svært ved at koncentrere sig og styre sit temperament. Christian går på teknisk skole, har gode venner og en sød kæreste. Alligevel går det ikke altid, som han kunne tænke sig.

Opret et tekstdokument, og så er du klar til at se filmen.

Herunder finder du aktivitetsforslag til filmen og vejledning til undervisningen i 8. – 10. klasse og til ungdomsuddannelserne i fagene dansk og mediefag, samt til arbejdet med trivsel og unges sociale liv.

Aktivitetsforslag til undervisningen

Filmanalyse (8. – 10. klasse)

Varighed: 2 lektioner

I kan arbejde med spørgsmålene alene, parvis eller i mindre grupper. Skriv jeres svar ind i et dokument og husk at gemme undervejs. Fremlæg jeres arbejde for klassen enten på skrift eller mundtligt. Afslut forløbet med samtale i klassen.

Filmanalyse (for ungdomsuddannelser)

Varighed: 2 lektioner

I kan arbejde med spørgsmålene alene, parvis eller i mindre grupper. Skriv jeres svar ind i et dokument og husk at gemme undervejs. Fremlæg jeres arbejde for klassen enten på skrift eller mundtligt. Afslut forløbet med samtale i klassen.

Filmens scener (for alle)

Varighed: To til flere lektioner

Denne opgave kan I arbejde med over kortere eller længere tid. Vælg de aktiviteter, som passer lige netop til jeres undervisning og interesse. Aktiviteterne egner sig til både gruppearbejde og selvstændigt arbejde.

At leve med ADHD (for alle)

Varighed: To til flere lektioner

Denne opgave kan I arbejde med over kortere eller længere tid. Vælg de aktiviteter, som passer lige netop til jeres undervisning og interesse. Aktiviteterne egner sig til både gruppearbejde og selvstændigt arbejde.