SPOT 2Tilbage til spot oversigten

VOXPOP2

Vil du have en kæreste, der lider af en psykisk sygdom?

Hvad mener du? Er man selv skyld i at blive psykisk syg? Eller har det slet ikke noget med en selv at gøre? Hør, hvad disse unge mener...

Aktivitetsforslag til undervisningen

1. Refleksion og debat (for alle)

Varighed: 1-2 lektioner

Svar på spørgsmålene herunder før du ser voxpoppen. Skriv dine svar ned.

Se voxpoppen i klassen, i grupper eller alene.

Fordel jer i mindre grupper og vælg en ordstyrer pr. gruppe, som desuden læser spørgsmålene op og styrer gruppens arbejde.

Afslut forløbet i klassen. Læreren samler op. Spørg eleverne: ”Har I lært noget nyt, som vil påvirke jeres måde at tænke og handle på, hvis I selv eller en af jeres kammerater får det psykisk dårligt?”

2. Analyse og forståelse (for 8. – 10. klasse)

Varighed: 1-2 lektioner

Arbejd i mindre grupper eller selvstændigt. Besvar spørgsmålene i et tekstdokument og sørg for at gemme arbejdet undervejs. Giv dokumentet en titel, som fx Voxpop 2.

3. Analyse og forståelse (for ungdomsuddannelser)

Varighed: 1-2 lektioner

Arbejd i mindre grupper eller selvstændigt. Besvar spørgsmålene i et tekstdokument og sørg for at gemme arbejdet undervejs. Giv dokumentet en titel, som fx Voxpop 2.